Напишите с какими качествами или эмоциями у Вас ассоциируются данные рисунки. Старайтесь использовать полные предложения: He is wise. It is happy.

Послушайте скороговорки из видео и вставьте слова вместо пропусков.

- She sees cheese.

- How now Brown cow?

- The rain in Spain stays mainly on the plain.

- A black cat sat on a mat and ate a fat rat.

- She sells seashells on the seashore.

- If Kantie can tie a tie and untie a tie, why can’t I tie and untie a tie like Kantie can.

- I scream, you scream, we all scream for ice cream.

3) Продолжите фразы. Используйте слова из файла «Лексика». Качеств характера может быть несколько:

 

An ideal psychologist is attentive and polite.

An ideal psychologist is not aggressive, envious and lazy.

An ideal teacher is calm and friendly.

An ideal teacher is not cruel.

An ideal student is funny, brave, patient, sociable and witty.

An ideal student is not rude.

Сформулируйте просьбы людям с использованием повелительного наклонения и слов по теме «Характер» (см. Лексику к уроку).

Например Кому обращена просьба Be patient (будь терпелив; будьте терпеливы) Don’t be rude (не будь грубым; не будьте грубыми)
Ребенку – child Be brave Don’t cry, please
Другу (подруге) – friend Nike, be responsible Mike, don’t be lazy
Подчиненному – subordinate Mrs. Clark be serious Mr. Black don’t be indifferen
Начальнику – boss Mr. Smite be calm, please Mr. White don’t be strict, please
Мне – me Be kind, please Don’t be shy , please

Напишите с какими качествами или эмоциями у Вас ассоциируются данные рисунки. Старайтесь использовать полные предложения: He is wise. It is happy.