Дополнение

 

В заключение, мы процитируем, для полноты картины, соответствующие фрагменты из Никоновской летописи, рассказывающие о монахе Феодоре.

«Феодор калугер, сестричъ Петра Бориславичя, иде в Констянтинъградъ… и ЛОЖНО рекъ къ патриарху: «яко ныне несть в Киеве митрополита, и се азъ, ДА ПОСТАВИШИ МЕНЯ. Патриархъ же не прiатъ словесъ его… (однако – Авт. ) поставися въ Ростовъ епископом Феодор калугеръ. Прiат же сей Феодор СВЯТЫЙ ИНОЧЕСКИЙ ОБРАЗЪ въ Киеве… дерзновененъ зело и безстуденъ, не срамляше бо ся сей ни князя, ни боарина, и бе ТЕЛОМЪ КРЕПОКЪ ЗЕЛО, И ЯЗЫКЪ ИМЕА ЧИСТЪ, И РЕЧЬ ВЕЛЕРЕЧИВУ, И МУДРОВАНIЕ КОЗНЕНО, И ВСИ ЕГО БОАХУСЯ И ТРЕПЕТАХУ, НИКТО ЖЕ БО МОЖАШЕ ПРОТИВУ ЕГО СТОАТИ; нецiи же глаголаху о немъ, ЯКО ОТЪ ДЕМОНА ЕСТЬ СЕЙ, инiе же волхва его глаголаху.

В лето 6679. Прiиде на Русь въ Ростовъ Феодор на епископьство… Князь велики же Андрей Юрьевич не хотяше слушати его, но глаголаше ему ити въ Кiевъ къ Констянтину митрополиту Кiевскому и всеа Руси; он же (Феодор – Авт. ) не восхоте… КНЯЗЬ ВЕЛИКИ ЖЕ АНДРЕЙ ЮРЬЕВИЧЪ МНОГО СОВЕТОВАШЕ ЕМУ БЛАГАЯ, ОНЪ ЖЕ НЕ ТОЧНО НЕ ПОСЛУША ЕГО, НО И УКОРЯШЕ И ДОСАДЫ МНОГЫ ВОЗЛОГАШЕ… Таже во граде въ Володимери все церкви затвори, и не бысть пенiа во всемъ граде Владимери… также и по инымъ градомъ и властемъ многи церкви затвори… ЖЕНЫ ЖЕ БОГАТЫЯ МУЧЯШЕ и не покоряющихся ему въ котлахъ варяше, и бе страшенъ и грозенъ всемъ, и все боахуся его и трепетаху; рыкаше бо гласъ его аки лвовъ, и величествомъ бе аки дубъ и крепокъ и силенъ, яко отъ непрiазни, и язычная чистота и быстрость преудивлена, и дръзновенiе и безстудiе таково, якоже никогда же никого обиноватися, но безъ сомненiа НАСКАКАШЕ НА ВСЕХЪ…

Того же лета оскорбишася и опечалишася вси людiе, и прiидоша все къ великому князю Андрею Юрьевичю Боголюбьскому о бедахъ и о напастехъ своихъ плачюще; он же посла къ Феодоре епископу, глаголя сице: "людiе вси скорбятъ и плачит…" ОНЪ ЖЕ НЕ ТОЧIЮ КНЯЗЯ ПОРУГАНМИ И УКОРИЗНАМИ ОБЛОЖИ, НО И НА ПРЕЧИСТУЮ БОГОРОДИЦУ ХУЛУ ИЗГЛАГОЛА. Князь велики же Андрей Юрьевич Боголюбскiй ПОВЕЛЕ ЕГО ИЗЫМАТИ, и посла его въ Kieв… Митрополит же повеле его испытати о содеанныхъ отъ него злыхъ; онъ же гордостiю взимашеся, и неподобное глаголаше, и закон божественный укори…

И тако повеле (митрополит Киевский – Авт. ) НА ВЫЮ ЕГО КАМЕНЬ ЖЕРНОВНЫЙ НАВЯЗАТИ И ВОВРЕЩИ ЕГО ВЪ МОРЕ, И ТАКО СМЕРТИ ПРЕДАДЕСЯ ЖИВОТЪ ЕГО, по евангелскому суду» [102], т. 9, с. 239 – 241.

Похоже, что здесь представлены все основные узлы евангельского рассказа об Иоанне Крестителе.

 

Мученическая смерть Андрея Боголюбского и распятие Иисуса Христа