EXERCISE 6.

a) Translate the following definitions of the words:

1. An essay is a short piece of writing on a particular subject.

2. A diary is a book containing a daily record of the events in a person’s life.

3. A metre is any type of arrangement of words in poetry into strong and weak beats.

4. A rhythm is a regular repeated pattern of sounds.

5. A rhyme is the use of words that end with the same sound in poetry.

b) The following words also appear in the texts and dialogues; match each one with its correct definition:

fiction, appearance, solution, conversation, imagination

1. stories or novels about imaginary people and events, as compared to other sorts of literature like history.

2. an answer to a difficulty or problem.

3. the ability to form pictures or ideas in the mind.

4. an informational talk in which people exchange news, feelings, and thoughts.

5. the outside qualities of a person or thing, which can be seen by other people.

 

EXERCISE 7. Read and translate the sentences to practise the use of the Subjunctive Mood and the sequence of tenses:

1. It would be interesting to read this essay. 2. He said that he would go there with her. 3. It would be to the point to describe the actions of the characters. 4. It is necessary that he should judge this piece of writing. 5. They were sure that he was a talented writer. 6. It is suggested that he writes an essay. 7. They knew that he would become a great poet. 8. He advised that we should arrange the words in patterns. 9. I wish you were a poet. 10. I bought this book so that you might read this story.

 

EXERCISE 8. Translate the sentences:

1. Пожалуйста, не торопитесь. У нас еще есть время.

2. Давайте присоединимся к ним. Я думаю, они будут рады.

3. Она поспешила на вокзал. Она знала, что там ее ждет Браун, который ей привез подарок от друга. Она была счастлива.

4. У нее много красивой одежды.

5. Куда ты так спешишь? — Мне очень хочется увидеть все достопримечательности этого чудесного города.

6. Ту упаковал уже всю одежду? — Да. — Жаль, я хотела взять с собой еще одно платье.

7. Почему ты не пришел попрощаться с нами? — Прости, я очень спешил, но не смог взять такси.

8. Жаль, что ты сделал упражнение в спешке. Ты сделал в нем много ошибок.

9. Как только я получу от него известие, я поеду туда, чтобы присоединиться к ним.

10. Ты помнишь адрес магазина? — К сожалению, нет. — Интересно, где еще можно купить эти книги?