II. Basic ideas. Основные наброски темы.

Задание 1.Порядок выполнения задания. Повторите слова и выражения по теме. Составьте и запишите пять предложений с фразами из данного упражнения.

Scheduling, scheduling activities, manage time, agenda, to-do list, do more things, detailed agenda, detailed list, extra-curricular activities, long-term assignment, organise, marks, homework, write down, record, plenty of time, do it straightaway; leave it until the last minute; to feel the adrenalin rush; arrange to meet someone; someone calls by unexpectedly; haven’t got much time to spare; kill the time; put it off to another day.

Задание 2.Порядок выполнения задания. Ознакомьтесь с пословицами, приведенными ниже. Выберите три наиболее понравившиеся пословицы. Объясните почему.

What do these sayings mean to you? Which one do you like best?

  • Time is money
  • Never put off till tomorrow what you can do today.
  • Tomorrow never comes.
  • Better late than never.
  • There’s no time like the present.
  • Today is the tomorrow we worried about yesterday.
  • Time heals all wounds.
  • Time flies when you are having fun.

Задание 3.Порядок выполнения задания. Обсудите в парах, насколько вы пунктуальны, исходя из значимости события для вас.

  • How punctual are you? Do you usually arrive late, early or on time? Think about some of these events:
  • A job interview
  • A wedding ceremony
  • A rock concert
  • A family dinner
  • A football match
  • A first date
  • An English lesson
  • A business meeting

 

  • What about your friends and relatives?

 

III. Training exercises. Упражнения на повторение и закрепление материала.

Задание 1. Порядок выполнения задания. Это задание на словообразование, умение правильно образовывать производные формы от основы слова. Подставьте правильную форму слова, исходя из требуемой по контексту грамматической формы или части речи данного в таблице справа слова.