Unit 1. Family

Text 1“About my family and myself”..................................................................3

Text 2“My Family………………………………………………………………4

Unit 2 Our Academy……………………………………………………..............8

Unit 3 The United Kingdom…………………………………………….............12

Unit 4 The Russian Federation………………………………………….............19

Unit 5 Tyumen region…………………………………………………………...29

Unit 6 Tyumen…………………………………………………………………...33

Unit 7 USA (The United States of America)…………………………………...36

Unit 8 Canada……………………………………………………………............43

Unit 9 Australia…………………………………………………………………..48

Unit 10 New Zealand.............................................................................................54

Unit 11 Agriculture………………………………………………………............60

Unit 12 Experimental training farm……………………………………............62

Part II. My Speciality.

The Agro –Technology Institute:

Text A“Agronomy faculty”……………………………………………………..65

Text B“Agro-ecology faculty (Agro chemistry and agro soil science)”………67

Text C“Land Cadastre faculty”………………………………………………...70

Text D“Farm product processing faculty (Agro engineering)”………………73

Text E“Vegetable growing faculty”…………………………………………….76

The Institute of Economy and Finance:

Text F“Economy faculty (Management)”……………………………………...79

Text G“Accounting faculty (Economy)”……………………………………….82

The Mechanical - Technology Institute:

Text H“Farm Mechanization faculty (Agro engineering)”…………………...85

Text I“Mechanization and processing of farm product faculty (Agro

engineering)”……………………………………………………………………..88

Text K“Technology of bakery, confectionary and pasta products”………….91

Text L“Farm Electrification faculty”…………………………………………..94

Text M“Woodworking faculty (Technology and equipment of

woodworking production)”……………………………………………………...97

Text N“Forestry faculty”……………………………………………………...100

Text O“Commodity Research faculty”……………………………………….103

The Institute of Biotechnology and Veterinary Medicine:

Text P“Zooengineering faculty”…………………………………………........106

Text Q“Veterinary faculty”……………………………………………….......109

Text R“Water bioresources and Aquaculture faculty”………………….......112

Appendix……………………………………………………………………......116

Bibliography……………………………………………………………………122

Bibliography

 

1. В.Ф. Сатинова Читаем и говорим о Британии и британцах.- Мн.:В.Ш. 1997.

2. А.Р. Белоусова, О.П. Мельчина Английский язык для студентов сельскохозяйственных вузов: Учебное пособие. СПб.: Издательство «Лань», 2008.

3. Т.Ю. Полякова, Е.В. Синявская, О.И. Тынкова, Э.С. Улановская Английский язык для инженеров. – М.: Высш., 2002.

4. М.А. Гацкевич Английский язык для школьников и абитуриентов: Топики, упражнения, диалоги – СПб.: КАРО, 2003.

5. М.А. Колпакчи Дружеские встречи с английским языком. – СПб.: изд. Дом «Корвус», МП «Книжный Дом», 1993.

6. Encyclopaedia Britannica 2008 Ultimate Reference Suite.

7. В.К. Мюллер, Новый англо - русский словарь. - М. издательство «Русский язык», 2001.

8. В.К. Мюллер, Новый русско – английский словарь.- М. издательство «АЛЬТА-ПРЕСС», 2005.

9. Сиидеев Ю.К. Англо – русский политехнический словарь. Серия. Словарь. Ростов н/Д.: Феникс, 2002.

10. Macmillan Student’s Dictionary. London. 1996.

11. Д. Бонами, Английский язык для будущих инженеров, - М. АСТ Астрель, 2003.

12. А.В. Гниненко, Современный автомобиль как мы его видим. Учебник английского языка, - М. АСТ Астрель, Транзиткнига, 2005.

13. И.С. Богацкий, Н.М. Дюканова Бизнес – курс английского языка: Словарь – справочник. Киев: Логос; М.: Рольф: Айрис – пресс, 1999.