Using the verbs from ex. 3 say what multimedia computer systems can do. Write the sentences down.
5. Look at the components of a multimedia system and then say which category they belong to:
A video camera, workstations, intranets, SVGA, multimedia desktop machines, hard disks, a video recorder, Internet, DVD-ROM, Hi-Res monitors, an audio microphone, keyboards, mice, graphics tablets, 3D input devices, local networks, colour printers, CD-ROMs, tactile sensors, VR devices, HDTV, digitizing hardware, MPEG/VIDEO/DSP hardware.
Capture devices:
Storage devices:
Communication networks:
Computer systems:
Display devices:
5. Match the words and word combinations with their Russian equivalents:
1) a capture device | a) необходимый |
2) a storage device | b) широкополосный доступ |
3) a high speed network | c) практические навыки |
4) broadband access | d) современный |
5) vital | e) отличие, различие |
6) hands-on abilities | f) устройство захвата |
7) reflect | g) отражать |
8) contemporary | h) высокоскоростная сеть |
9) distinction | i) устройство хранения данных |
Translate the following sentences using the words and word combinations from ex. 5.
1) Различие между мультимедийным и мультимодальным пользовательскими интерфейсами основано на средствах ввода и вывода. 2) В журнале PC даются отзывы о новейших устройствах захвата. 3) Прежде чем вы попытаетесь убедить работодателя, что вы человек, которого они должны нанять, вы должны определить, какие практические навыки вы можете предложить. 4) В этой статье дается обзор современных мультимедийных технологий. 5) Профессионалу важно выбрать надежное цифровое устройство хранения данных. 6) Мультимедийная инсталляция «Зеркало» отражает и реагирует на изображение в режиме реального времени. 7) Студентам задали прочитать обзор, посвященный технологиям широкополосного доступа. 8) Это исследование посвящено разработке и использованию высокоскоростных сетей в мультимедийных приложениях. 9) Таковы важные характеристики современных мультимедийных систем.
SPEAKING
Work in pairs.
A. Student A explains to Student B with the help of these notes what DVD is and how it functions. Be ready to answer the questions.
DVD=digital video disc or digital versatile disc
•With the advances in optical disc technology, it can not only store video program, but also store music, data
•A new standard for recording video on CD-ROM using MPEG2
•Has better-than-broadcast TV quality
•Costs about the same as a CD
•DVD-ROM holds 8 to 40 times more data
•Sony/Phillips and Toshiba/Time are the two major developers
•There is a re-writable DVD