The Volgograd State Medical University

The Stalingrad Medical Institute was founded in 1935. There was only one faculty then. It was the faculty of General Medicine. In 1985 the Institute was awarded the Order of the Red Banner of Labour. In 1993 it was granted the status of Academy, in 2003 - the status of University.

Nowadays the Volgograd state medical university has nine faculties (departments) and affiliated medical, scientific and educational establishments:

- Faculty of General Medicine

- Faculty of Dentistry/Stomatology

- Pharmaceutical Faculty

- Faculty of Pediatrics

- Faculty of Biomedicine

- Faculty of Clinical Psychology and Social Studies

- Faculty of Post-Diploma Probation

- Faculty of Refresher Training

- Preparatory Course for Foreign Students

The Medical University framework comprises a number of research centres: the Centre for clinical and experimental rheumatology, the Centre for clinical and experimental pharmacology, the Federal centre for acupuncture, the Centre for licensing health care professionals, the Central research laboratory. There is a medical college training dental technicians, pharmacists, nurses. Postgraduate training involves an internship, a clinical residency and a postgraduate course.

Four educational buildings and five multi-profile hospitals for 7000 patients are also at the disposal of the University.

At present 3500 citizens of Russia and 700 foreigners study at the University. The University has been included into the WHO's List of World medical schools. The Diploma granted by the VolSMU is recognized in over 80 countries and by the World Health Organization.

Today the staff of the University includes 3 academicians of the National Academy for Medical Sciences, 93 professors, 125 assistant professors, and 831 faculty members.

Medical University has established numerous links with scientific research institutes of Russian Academy for Medical Sciences, medical and pharmaceutical higher educational institutions of Russia, as well as wide international links. One of the partner universities of VolSMU is Arkansas University of Medical Sciences (USA) implementing exchange programmes.

Интерактивная форма работы - Применение технологии дифференцированного обучения:

 

Студенты с удовлетворительным исходным уровнем владения иностранным языком выполняют Задания 4,5 – задание пониженной степени сложности. Студенты с хорошим исходным уровнем владения иностранным языком выполняют Задания 6,7 – задание средней степени сложности. А студенты с высоким исходным уровнем знания выполняют задание высокой степени сложности – Задание 8.

При выполнении заданий каждый студент решает задачи, адекватные его уровню подготовки. При этом он достигает поставленной ему индивидуальной цели и получает положительный результат (эффект успеха). Однако он также видит перспективу – более сложные задачи, с которыми справляются его сокурсники, т.е. понимает, что он должен совершенствовать свои навыки для решения более сложных задач.

 

Задание 4. Найдите соответствия (в некоторых случаях – более одного). Ответ запишите дробью (1/8):

1. award 1. факультет

2. educational 2. гражданин

3. found 3. присвоить

4. faculty 4. персонал

5. technician 5. сертификация

6. grant 6. награда

7. staff 7. филиал

8. citizens 8. повышение квалификации

9. licensing 9. учебный

10. link 10. педагогический состав

11. refresher training 11. награждать

12. affiliated establishment 12. техник

13. основывать

14. связь

15. факультет

 

Задание 5. Найдите в тексте предложения, в которых местоимения выполняют функцию подлежащего и переведите их. текста.

 

Задание 6. Задайте 5 вопросов (различного типа) к тексту таким образом, чтобы ответы освещали основное содержание

Задание 7. Дополните предложения по смыслу:

1. A person wishing to become a student and taking entrance exams is a …

2. A person who studies at the faculty of ………. is a future ………

3. The head of a …….. is a ………… .

4. One who delivers lectures is a ………….

5. One who conducts practical classes is a ……………

6. A graduate who enters the internship course becomes an …………

7. A graduate who enters the clinical residency course becomes a ………….

8. A person who enters the post-graduate course becomes a …………….

 

Задание 8. Выберите необходимую по смыслу форму глагола – сказуемого, составьте предложения:

a)

Rector The University Each department A dean Each chair The head of the chair A hospital A chief doctor to head to be headed to supervise to be supervised to be responsible for the University. by the rector. by a dean. a faculty. by a head of chair. The work of the chair staff. by a chief doctor. a hospital.

b)