Exercises

Задание 1. Ответьте на вопросы по содержанию текста:

1. Why do people travel so much nowadays?

2. Do tourists experience difficulties with booking a room?

3. Is it easy to reserve a room at the hotels in your city?

4. What are the duties of a receptionist?

5. What kinds of rooms are available at the hotels?

6. What is usually located downstairs at the hotels?

7. What services do hotels usually run?

8.What are guests required to?

Задание 2.Замените выделенные обороты синонимичными из текста:

1. If you have a chance to put up at a hotel you are lucky.

2. We'd like a room for two with bath for the night.

3. When travelling it is better to reserve a room in advance.

4. At the newsstand one can buy newspapers, cigarettes and souvenirs.

5. When staying at the hotel we had our breakfast in the refreshment room downstairs.

6. Guests must tell the clerk in advance about leaving.

7.Very often at our hotels tourists can see a notice «All reserved».

Задание 3. Дополните предложения фразами, данными в скобках, переведите их на английский язык.

1. The best way is to reserve rooms (по телефону или интернету заблаговременно).

2. When you stay in the hotel you (должны заполнить листок прибытия).

3. At the hotel guests will find (номера на одного, на двоих, а также «люкс» с двумя или более комнатами).

1. When going out guests (должны оставлять ключи у портье).

4. (В фойе у газетного киоска) you can find a lot of guests buying newspapers, cigarettes and souvenirs.

5. At the hotel the following services are available: (стирка белья, уборка номеров, заказ железнодорожных билетов, телефонные переговоры).

6.The duties of the receptionist are (регистрировать посетителей, предоставлять им номера, вручать ключи от номера).

Задание 4. Расскажите о:

1) the formalities when reserving a room at a hotel;

2) the duties of a receptionist;

3) special services which all hotels run.

Следующие фразы помогут вам:

1) to go through some formalities;

to take an arrival card from the receptionist;

to fill in the arrival card;

to pay for all accommodation;

2) to hand an arrival card to the guest;

to give the key to the room;

to answer the questions and to give all the information one needs;

to book tickets for the theatre;

to order railway and airline tickets;

4) to run a laundry service;

to iron clothes;

to call a porter;

the maid ... to do the room;

the doorman ... to help with a taxi;

Задание 5. Представьте, что Вы в отеле. Используя образец, попросите …

1. Дежурного по этажу (the floor manager):

to call a taxi for you;

to wake you up at 7 o'clock;

to give you your room key;

to book a ticket for a concert

Model:Please, do this, madam.

2. Горничную (the maid):

to wash and iron your shirt;

to bring you another blanket (одеяло);

to change the sheets (простыни);

to make the bed;

to clean the room;

to bring you a cup of coffee in the room;

Model:Could you do this, madam?

3. Портье (the porter):

to take your luggage upstairs;

to see to (присмотреть) your suitcase;

to take your trunk (чемодан) downstairs;

to take your suitcases to the taxi;

Model:Porter, will you do this?

Задание 6. Переведите на английский язык:

1. Я заказал в вашей гостинице номер на одного с ванной. Могу я его занять?

2. Сколько дней вы предполагаете пробыть в нашей гостинице?

3. Заполните листок прибытия, предъявите паспорт и уплатите за пять дней.

4. Все номера на двоих находятся на пятом этаже. Вот ваш ключ.

5. Мне нужен номер на двоих с ванной. Мы собираемся пробыть здесь неделю.

6. Могу я заказать междугородный разговор из своего номера?

7.Вы можете получить любую информацию у администратора гостиницы.

Задание 7. Составьте мини монолог по следующим темам:

How you once stayed in a hotel.

1. One of the hotels of your city.